Arel Üniversitesi ana sayfasına gitmek için tıklayınız! CANLI - Online Meslek ve Bölüm Tanıtımları

Eğitim ve Öğretim

İşletme yöneticileri, yatırımcılar, bankalar ve kredi kuruluşları gibi işletmelerin mali yapıları hakkında verilecek bilginin doğru ve tarafsız bir şekilde aktarılmasına duyulan gereksinim, muhasebenin kamusal önemini arttırmaktadır. Yeni Türk Ticaret Kanununun yürürlüğe girmesiyle ülkemizde denetim yapacak meslek mensuplarına ihtiyaç artmıştır. 

İstanbul Arel Üniversitesi Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümünde, kuram ve uygulamaya dönük olarak muhasebe, finans, vergi, denetim gibi temel alanların yanı sıra, mesleğin gereklerini yerine getirebilecek düzeyde hukuk, işletme ve iktisat alanlarında da gerekli eğitim verilmektedir. Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümü, alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip, insan ilişkilerine önem veren, güncel olaylara ve çevreye karşı duyarlı, yeniliklere ve gelişime açık, rekabetçi, alanı ile ilgili fırsatları önceden görüp değerlendirebilen, zor şartlarda isabetli karar verebilen, kamuda ve özel sektörde ya da bağımsız olarak faaliyet gösterecek mali müşavir, finans uzmanı, denetçi, muhasebe uzmanı ve orta ve üst kademe yöneticiler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölümde gerek mevzuat, muhasebe ve finans uygulamaları, gerekse sayısal ve sözel dersler uluslararası normlara paralel olarak anlatılmaktadır. 

Dört yıllık eğitim süresi boyunca öğrencilere alanlarında yetkin akademisyenlerce uluslara- rası düzeyde eğitim verilmektedir. Çağdaş uygu- lamaların gerekliliklerine uygun olarak hazırlanan müfredatıyla Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümü mezunlarının, yabancı dil eğitimlerinin altyapılarının da oluşturulması da hedeflenmektedir. Öğrencilere mesleki İngilizce dersi kapsamında, muhasebe ve finans yönetimi alanında İngilizcenin etkin bir şekilde kullanılabilmesine yönelik çeviri, raporlama, ticari yazışma yöntem ve usulleri öğretilmektedir. 

Muhasebenin doğru, şeffaf, uluslara- rası normlara uygun bir şekilde rapor- lanması gereği, işletme içinde yabancı dil eğitiminin önemini arttırmaktadır. 

Bölümde verilen eğitimin bir parçası olarak staj uygulaması yapmak zorun- ludur. Bu sayede öğrenciler, üniversi- tede aldıkları bilgileri iş hayatına uygu- lama fırsatı bularak çalışma hayatına daha kolay uyum sağlayabileceklerdir. Öğrenciler, alanlarıyla ilgili deneyim kazanabilmeleri için muhasebe, ban- kacılık, ekonomi gibi alanlarda öğren- ci kulüplerine katılma ve iş hayatına atılabilecekleri projelerde yer alma ve seminerler düzenleme veya dü- zenlenen seminerlerden faydalanma olanağına sahiptirler. Ayrıca, eğitimle- ri boyunca çeşitli sektörlerden gelen, alanında uzman kişilerin bilgi, birikim ve deneyimlerini öğrencilere aktara- rak onların kariyer gelişimlerine katkı sağlanmaktadır. 

Öğrenciler gerekli koşulları sağla- dıkları takdirde, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulundaki diğer bölümlerde çift ana dal veya yan dal programların- dan faydalanabilirler. Ayrıca eğitimle- rinin bir kısmını Erasmus+ Programı çerçevesinde üniversitemizin öğrenci değişim anlaşması yapmış olduğu çe- şitli üniversitelerde sürdürerek farklı kültürleri tanıma fırsatı bulabilirler. Bu kapsamda öğrencilere yurt dışın- daki üniversitelerde yarı dönem ya da 1 akademik yıl boyunca eğitim alma, araştırma yapma ve İngilizce konusun- da uzmanlaşma şansı sunulmaktadır. 

Puan ve Kontenjanlar

    • Program Kodu
    • Burs Tipi
    • Kontenjan (2021)
    • En Küçük Puan
    • En Küçük Başarı Sırası
    • Ücret Hesaplama
    • Program Kodu 202311634
    • Burs Tipi Burslu
    • Kontenjan (2020) 7
    • En Küçük Puan 269.70478
    • En Küçük Başarı Sırası 447000
    • Program Kodu 202390218
    • Burs Tipi %50 Burslu
    • Kontenjan (2020) 18
    • En Küçük Puan -
    • En Küçük Başarı Sırası -

18.Öğrencilerin, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile vakıf üniversiteleri arasında imzalanan mutabakat metni ile ilgili bu kılavuzun ileri sayfalarında yer alan duyuruyu incelemesinde yarar görülmektedir. Yükseköğretim Kurumlarının Gençlik ve Spor Bakanlığıyla yaptığı mutabakat metni çerçevesinde ayrıntılı bilgiye ilgili üniversiteden ulaşılabilecektir.

21.Zorunlu hazırlık sınıfı dahil (İsteğe bağlı hazırlık sınıfları hariç) olmak üzere verilecek olan burslarda, Burslu: öğrenim ücretinin tamamını; %50 İndirimli: öğrenim ücretinin yarısını ve %25 İndirimli: öğrenim ücretinin dörtte birini kapsamakta olup, öğrenciler öğrenim ücretinin geri kalan kısmını ödeyeceklerdir. Burslu/İndirimli programlarda burslar/indirimler, hazırlık sınıfında bir yıl ve programın normal öğretim süresi kadar (öğrenimine ve derslere devam etmesi şartıyla) devam ederek bu sürenin sonuna kadar kesilmez. Burslu/İndirimli programlarda burslar/indirimler karşılıksız olup öğrencinin öğrenimine devam etmeyerek programdan ayrılması durumunda ayrılan öğrencilerden bursluluk/indirim oranına göre ayrıca öğrenim ücreti istenemez. İlgili yükseköğretim kurumu tarafından bu süreden daha fazla burslu/indirimli öğrenim görme imkanı verilebilir. Yükseköğretim kurumları, kendi öğrencisi veya başka üniversitenin öğrencisi olup ayrılanların veya ilişiği kesilen/ilişiğini kesenler ile bir yükseköğretim programından mezun olanların, YKS sonuçlarına göre burslu veya indirimli programlara yerleşmeleri halinde yükseköğretim kurumunun kendi mevzuatı doğrultusunda sadece ücretli veya diğer indirimli statülerde kayıt yapabilmesine izin verebilir; Üniversite, bu durumda olanların sadece ücretli veya diğer indirimli programlara kayıtlarını yapma hakkını saklı tutar.

64.Yükseköğretim kurumu Mütevelli Heyeti/Yönetim Kurulu tarafından verilen indirim ve imkanlar (öğrenim ücreti muafiyeti, burs, para, yurt, yemek vb.), öğrenim ücretini ödeme koşulları, taksitli veya peşin ödeme imkanları, diğer ücretler, sonraki yıllarda ücretlerde yapılacak artışlar, burslu programlara ilişkin ayrıca verilecek burs süreleri ile eğitim öğretime ilişkin diğer hususlar, ilgili yükseköğretim kurumunun internet sayfasından öğrencilere duyurulacaktır. Ücretler, ödeme yöntemleri, öğrenim ücretindeki olası artışlar her yıl, kayıtlı öğrenciler için de TEFE-TÜFE oranları da dikkate alınarak Mütevelli Heyetinin/Yönetim Kurulunun uygun göreceği oranda yeniden belirlenebilir. Bazı yükseköğretim kurumları, kendi öğrencisi veya başka üniversitenin öğrencisi olup ayrılanların veya ilişiği kesilen/ilişiğini kesenler ile bir yükseköğretim programından mezun olanların, YKS sonuçlarına göre burslu veya indirimli programlara yerleşmeleri halinde yükseköğretim kurumunun kendi mevzuatı doğrultusunda sadece ücretli veya diğer indirimli statülerde kayıt yapabilmesine izin verebilir; Üniversite, bu durumda olanların sadece ücretli veya diğer indirimli programlara kayıtlarını yapma hakkını saklı tutar. Bu durumda olanların tercihlerini yapmadan önce ilgili üniversiteden ayrıntılı bilgi almaları gerekmektedir. Adayların tercihlerini yapmadan önce üniversitelerin internet sayfasındaki bilgileri dikkatlice inceleyerek tercihlerini yapmaları gerekmektedir.

90.İstanbul Arel Üniversitesi’nde eğitim ücrete tabidir. 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Lisans bölümlerinin ücretleri; Tıp Fakültesi 87.500 -TL, Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce), Psikoloji, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) bölümleri 51.867 -TL, İç Mimarlık bölümü 48.477- TL, Mimarlık, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce),İnşaat Mühendisliği, Makine Mühendisliği bölümleri 47.190-TL, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık, Sosyoloji, Görsel İletişim Tasarımı, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Sinema ve Televizyon, Yeni Medya ve İletişim, Beslenme ve Diyetetik bölümleri 45.087-TL, İşletme, İşletme (İngilizce), Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler (İngilizce), Finans ve Bankacılık, Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce), Endüstri Mühendisliği (İngilizce), Çizgi Film ve Animasyon 43.890-TL, Hemşirelik, Çocuk Gelişimi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümleri 43.890-TL, Yönetim Bilişim Sistemleri, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Türk Dili ve Edebiyatı, Lojistik Yönetimi, Muhasebe ve Finans Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Biyomedikal Mühendisliği, Sosyal Hizmet bölümleri 41.690-TL, Sağlık Yönetimi bölümü 40.590-TL'dir. Ön lisans programlarının ücreti; Adalet, Anestezi, Anestezi (İÖ), Fizyoterapi, Fizyoterapi (İÖ),İlk ve Acil Yardım, İlk ve Acil Yardım (İÖ),Tıbbi Görüntüleme Teknikleri, Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ),Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (İÖ) programları 31.527-TL, Ağız ve Diş Sağlığı, Aşçılık, Bankacılık ve Sigortacılık ,Bankacılık ve Sigortacılık (İÖ), Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi (İÖ), Dış Ticaret, Diş Protez Teknolojisi, Elektrik, Elektrik(İÖ), Elektronik Teknolojisi, Grafik Tasarımı ,Grafik Tasarımı (İÖ), İnsan Kaynakları Yönetimi, İnşaat Teknolojisi, İnşaat Teknolojisi (İÖ),İşletme Yönetimi, Lojistik, Makine, Mekatronik, Mimari Restorasyon, Mimari Restorasyon (İÖ), Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Optisyenlik, Optisyenlik (İÖ), Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ), Turist Rehberliği, Turist Rehberliği (İÖ), Uçak Teknolojisi, Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik bölümleri 28.137-TL, Radyo ve Televizyon Programcılığı, Radyo ve Televizyon Programcılığı (İÖ) programları 27.390-TL, Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon, Bilgisayar Programcılığı, Bilgisayar Programcılığı (İÖ), İş Sağlığı ve Güvenliği, Moda Tasarımı, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (İÖ), Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İÖ) programları 22.885-TL'dir. Bu ücretlere KDV dahildir. Ayrıntılı bilgi Üniversitenin web sitesinden edinilebilir.

Muhasebe Ve Finans Yönetimi

Muhasebe Ve Finans Yönetimi

Kütüphane - Bilgi Merkezi

Kütüphane - Bilgi Merkezi

Üniversitemiz Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı 2007 yılında Sefaköy Yerleşkesi’nde kurulmuştur. 2009 yılında Kemal GÖZÜKARA Yerleşkesi’nin faaliyete geçmesiyle Merkez Kütüphane, 1.192 m2 alanda hizmet vermeye başlamıştır. Sefaköy Yerleşkesi’nde yer alan kütüphane hizmetleri de bu tarihten itibaren Sefaköy Şube Kütüphanesi adıyla 620 m2 kapalı alanda faaliyetlerini sürdürmektedir.

2019 yılında üniversitemiz Kemal Gözükara Yerleşkesi’nde yer alan merkez kütüphanede hizmetlerin 24 saat sürdürülebilmesi amacıyla 66 m2 alana sahip aynı anda 36 kişinin faydalanabileceği bir okuma salonu oluşturulmuştur.


Detaylı Bilgi İçin
Dekan'ın Mesajı
Sevgili Öğrenciler,
İstanbul Arel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi olarak amacımız, öğrencilerimizi kamunun ve özel sektörün talep ettiği bilgi ve beceriler ile donatarak hem ulusal piyasaların ihtiyaçlarını karşılayabilen hem de dünya ölçeğinde yarışabilecek nitelikli, yenilikçi ve girişimci bireyler olarak yetiştirmektir.Bugün modern ve donanımlı Tepekent Yerleşke’sinde; İşletme Bölümü (Türkçe), İşletme Bölümü (İngilizce), Uluslararası İlişkiler Bölümü (Türkçe), Uluslararası İliş- kiler Bölümü (İngilizce), Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü (İngilizce) ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü (Türkçe) olmak üzere 2 ayrı dilde ve toplam 6 lisans programıyla hizmet veren Fakültemizin birikimli, deneyimli ve üstün nitelikli akademik kadrosu hem öğretim hem de araştırma faaliyetlerini ulusal ve uluslararası alanlarda sürdürmektedir.Uluslararası platformdaki üniversitelerle gerçekleştirilen öğrenci değişim anlaşmaları çerçevesinde, eğitiminizin bir kısmını farklı ülkelerde de sürdürebilirsiniz. Bu sayede farklı kültürleri tanıma fırsatı bulabilir, lisan bilginizi pekiştirebilir ve yeni bir vizyon kazanabilirsiniz. Eğitiminiz sırasında gerek çeşitli sektörlerden gelen alanında uzman yöneticilerin bilgi ve deneyimlerini sizlerle paylaşmaları, gerekse yapacağınız staj uygulamaları sayesinde sektörleri ve iş hayatını yakından tanıma fırsatına sahip olabilirsiniz. Eğitim-öğretim sürecinizin sonunda, rakiplerinizle yarışabilecek düzeyde sağlam bilimsel bir altyapı ile donatılmış, analitik düşünme ve çözüm üretme yeteneklerine sahip, ne istediğini bilen, kendine güveni tam, özel sektörde veya kamu yönetiminde yarınlarımızı şekillen- direcek bireyler olarak mezun olacaksınız. Sizlere aktarmaya çalıştığımız bilimsel donanım, girişimcilik ve yaratıcılık, iyi ahlak ve insan sevgisi yaşamınız boyunca sizlere yol gösterecek ve rehberlik edecektir. Bu duygu ve düşüncelerle sizleri bir kez daha selamlıyor, başarılar diliyor ve İstanbul Arel Üniversitesinin köklü bir birimi olan Fakültemizde sizleri lisans öğrenimine davet ediyoruz.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
Prof. Dr. Ayşe Yiğit ŞAKAR
Bize Ulaşın

Kariyer danışmanlarımıza yazarak, en doğru adımı atmanız konusunda destek alabilirsiniz.

Looks good!
Error!
Looks good!
Error!
Looks good!
Error!
Looks good!
Error!