Arel Üniversitesi ana sayfasına gitmek için tıklayınız!

Sıkça Sorulan Sorular


Tepekent Yerleşkesi’nde yer alan, üniversitemize ait ve her biri ortak kullanımlı havuzlara sahip “Öğrenci Evleri” sadece öğrencilerimizin kullanımına ve konaklamasına ayrılmıştır. Kız ve erkek öğrenci evleri ayrı bölgelerde yer almaktadır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

İstanbul Arel Üniversitesi Öğrenci Evlerinde bir, iki ve üç kişilik oda seçenekleri bulunmaktadır. Öğrenci Evlerinin yıllık ücretleri, oda seçenekleri çerçevesinde değişiklikler göstermektedir. 

Yurtlarımızda ücretsiz olarak sağlanan hizmetler; çamaşır makinası, tüm odalarda buzdolabı, tüm villalarda mutfak, fiber internet erişimi, ısınma, 7/24 sıcak su, 7/24 sağlık hizmeti, 7/24 güvenlik hizmeti verilmektedir.

Arel öğrenci evlerin’de bir yemekhane ve bir kafeterya, öğrencilerin hem ayaküstü hem de sıcak yemek ihtiyaçlarını karşılamak üzere konumlandırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin market ihtiyaçlarını karşılayabildikleri bir market de Tepekent Yerleşkesi’nde mevcuttur.

Hafta içi ve hafta sonu öğrenci evlerinden üniversite yerleşkesine ve şehir merkezine ücretsiz ulaşım hizmeti vermektedir.

Öğrenci evlerinde bulunan sağlık merkezinde ayakta tedavi gerektiren vakalarda 7/24 sağlık hizmeti verilmektedir. Acil ve İleri tetkik gerektiren vakalarda sağlık personeli tarafından hastanelere sevk edilmektedir.

Arelkariyer’e üye olduktan sonra sisteme üye girişi yaparak ana sayfanızda kayıt yaptırabileceğiniz eğitimleri görebilirsiniz. İlgilendiğiniz eğitime tıklayarak detaylarını inceleyebilir, aynı modül üzerinden dilerseniz ön kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz. Kaydınızı kesinleştirmeniz için eğitimin başlangıcından birkaç gün önce e-posta adresine iletilecek olarak kesinleştirme aktivasyonunu gerçekleştirmeniz gerektirmektedir. Kesinleştirme yapmamanız durumunda yerinize yedek kayıtlardan katılımcı kabul etmekteyiz.

Eğitim başlangıcından birkaç gün önce e-postanıza gelecek olan kesinleştirme iletisinden katılıp katılmayacağınızı seçerek iptal edebilirsiniz. Herhangi bir işlem yapmama durumunuzda kaydınız 48 saat içinde otomatik olarak iptal edilecektir.

Arelkariyer üzerinde Bize Sorun modülünden veya e-posta yoluyla Arelkam ile irtibata geçerek kesinleştirmiş olduğunuz kaydınızı iptal ettirebilirsiniz. İptal taleplerini yazılı olarak almakta olduğumuzdan telefonda kayıt iptali gerçekleştirememekteyiz.

Eğitimlere Arelkariyer üzerinden yaptığınız ilk kayıtlar etkinlik ön kaydı olarak alınmaktadır. Kesinleştirme için eğitim tarihi yaklaştığında katılımınızla ilgili bir onaylama e-postası alırsınız. Bu e-posta içeriğinde yer alan aktivasyon linkine tıklayarak kaydınızı kesinleştirmeniz mümkündür.

E-postanın spame düşüp düşmediğini kontrol edebilirsiniz. Kesinleştirme e-postasını almadıysanız Arelkariyer üzerinde Bize Sorun modülünden veya e-posta yoluyla Arelkam ile irtibata geçerek kaydınızı kesinleştirebilirsiniz.

Arelkam etkinliklerinde mezunlarına da kontenjan ayırmaktadır. Etkinliğe katılmak için Arelkariyer üzerinden kayıt yaptırabilirsiniz.

Arelkam programları tüm öğrencilerimizin katılımına açık programlardır. Etkinliğe katılmak için Arelkariyer üzerinden kayıt yaptırabilirsiniz.

Sertifika programları sınavlarında başarı skorunu elde eden katılımcılarımıza Eğitim Sertifikası, devam zorunluluğunu yerine getirmiş katılımcılarımıza ve günlük seminer programları katılımcılarımıza Katılım Belgesi düzenlemekteyiz.

Arelkariyer üzerinde katılmış olduğunuz etkinliğin değerlendirmesini yaptıktan sonra Arelkariyer sistemi üzerinden elektronik ortamda sertifikalar/katılım belgeleri hazır hale geliyor. Sertifikalar/katılım belgelerini ister elektronik ortamda saklayabilirsiniz, ister çıktısını alabilirsiniz.

Eğitim kontenjanlarımızın kayıtları dolduğunda yedek kayıt almakta ve etkinliğe katılmaktan vazgeçen katılımcıların yerine yedek kayıtlardan katılımcı kabul etmekteyiz. Yedeklerde görünüyorsanız henüz kontenjan açılmamış demektir. Kontenjan açıldığı taktirde e-postanıza bir kesinleştirme aktivasyonu gelmektedir. Aktivasyon mesajını hiç almadıysanız kontenjan açılmamış ve eğitimde yer olmadığından katılım gerçekleştiremezsiniz.

Aynı tarihlerde gerçekleşecek birden fazla etkinliğe aynı anda kayıt yaptıramazsınız. Ancak kayıt yaptırdığınız etkinlikte yedek kayıtlarda görünüyorsanız diğer etkinliklere kayıt yaptırmanız mümkündür.

Öğrencilerimiz arelkariyer.arel.edu.tr adresi üzerinden kendi profilleri ile etkinliklere kayıt yaptırabilmektedir. Arkadaşlarınızı bu konuda yönlendirebilirsiniz.

 İstanbul Arel Üniversitesinin 4 yıllık lisans bölümlerine başvuran öğrencilerin, en az 150 olan TYT puanı ile sınavın ikinci oturumundaki testlerden alacağı puanla birlikte hesaplanacak olan Sözel, Sayısal, Eşit Ağırlık ve Dil puanının en az birinin 180 puan olması gerekmektedir. 2 yıllık ön lisans programlarına başvurmak isteyen öğrencilerin ise TYT puanı en az 150 olmalıdır. Özel Yetenek Sınavı ile lisans bölümlerine başvurmak isteyen öğrencilerin de TYT puanı en az 150 olmalıdır.

Var.  Grafik Tasarımı (Özel Yetenek), Moda ve Tekstil Tasarımı (Özel Yetenek)

Evet, belirli koşulları sağlamak kaydıyla çiftanadal ve yandal imkanı bulunmaktadır. 

Önlisans eğitim-öğretim süreci 4 yarı yıl olup toplamda öğrenci 120 AKTS ile mezun olmaktadır. Lisans eğitim-öğretim süreci 8 yarı yıl olup toplamda öğrenci 240 AKTS ile mezun olmaktadır.

Üniversitemizde lisans bölümlerinin ikinci öğretim bulunmamaktadır. Sadece Meslek Yüksekokulunun belirli programlarında ikinci öğretim bulunmaktadır. Saatler ise programların ders saatlerine göre değişmektedir. 

Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs sadece öğrenim ücretini kapsamaktadır. Bunun dışında kalan barınma, beslenme, ulaşım, kitap vb. giderler burs kapsamı dışındadır. Burslar karşılıksızdır. ÖSYS’de dereceye giren öğrencilere, tercih edip Üniversitemize yerleşmeleri ve kesin kayıt yaptırmaları halinde; üniversite onur ve özel bursları, başarı bursları, spor bursları vb. burslar sağlamaktadır. Merkezi yerleştirme ile tam, %50 ve %25 burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burslar lisans programları için; zorunlu hazırlık sınıfı yoksa 4 yıl, zorunlu hazırlık sınıfı dahil 5 yıl, ön lisans programları; için zorunlu hazırlık sınıfı yoksa 2 yıl, zorunlu hazırlık sınıfı dahil 3 yıldır. Yaz öğretimi burs kapsamı dışındadır. Bu burslar disiplin cezası alınmaması kaydıyla geçerli olup, kayıt yenilenmeyen ve ders kaydı yapılmayan süreler, bu süreye dahildir. 

%100, %50 ve %25 ÖSYM bursu ile bölüm ve programlara yerleşen öğrencilere sağlanan burslar; lisans programlarında zorunlu hazırlık hariç 4 yıl ve ön lisans programlarında zorunlu hazırlık hariç 2 yıl süre ile geçerli olup bu süre içinde disiplin cezası dışında hiçbir şekilde burslar kesilmemektedir. 

Barınma, beslenme, ulaşım, kitap vb. giderler burs kapsamı dışındadır. 

Liseden mezun olduğu bölgeye göre %25 ile % 45 arasında değişen oranlarla üniversitemiz burs komisyonu belirlemektedir.

Yaz öğretimi isteğe bağlı.

Öğrencilerimiz talep ettiği takdirde, öğrenci işleri daire başkanlığından öğrenci belgesi ve transkript alarak  Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvuruda bulunabilirler. 

Üniversitemiz öğrencileri burslu olsalar bile yarı zamanlı (Kısmi zamanlı program) çalışabilmektedirler.

Hazırlık birimimiz Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yürütülmektedir.

Üniversitemizde bu işlemi hazırlık birimi tarafından düzenlenmekte olup, bu birimden bilgi alınılabilir.

IELTS (en az 6.5 puan), TOEFL / TOEFL-IBT (80) ve ARELİYES muafiyet sınavı sonucu 60 alan adaylar İngilizce Hazırlık Sınıfından muaf sayılırlar.  

Üniversitemizde eğitim dili İngilizce olan bölümlerde İngilizce Hazırlık Programı zorunlu olarak okutulmaktadır. Ayrıca eğitim dili Türkçe olan bölümlerde İngilizce Hazırlık Programı öğrenciler tarafından isteğe bağlı olarak okunabilmektedir. Zorunlu İngilizce Hazırlık Programının eğitim süresi 1 yıldır. Ancak bu süre içerisinde başarılı olamayanlar, Hazırlık Programını tekrar ederler.

Hazırlık birimimiz, öğrencilerin alacakları akademik eğitimin alt yapısını hazırlayacak şekilde İngilizce program ve bölümlere yeterli düzeyde eğitim vermektedir.

Öğrenciler üniversiteye yerleştikten ve kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra seviye belirleme sınavına girer ve İngilizce seviyelerine göre sınıflara yerleştirilirler.  

Öğrenciler üniversiteye yerleştikten ve kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra seviye belirleme sınavına girer ve İngilizce seviyelerine göre sınıflara yerleştirilirler. Aksi takdirde öğrenci seviye tespit sınavına girmezse seviyesine uygun bir sınıftan başlayamaz. 

Türk öğretim görevlileri tarafından verilmektedir.

Burslu öğrencilerin kur tekrarı yapmaları durumunda normal eğitim sürelerince (ön lisans için 3 yıl, lisans için 5 yıl) bursları kesilmez. 

Öğrenciler kayıt dondurarak eğitimlerine bir defada en fazla 2 dönem ara verebilirler. Yıllık öğrenim ücreti geri ödenmemektedir. 

İngilizce Hazırlık Programında, öğrenciler derslere %85 devam etmek zorundadırlar. 

Hazırlık birimi tarafından düzenlenen hazırlık bitirme yada hazırlık muafiyet sınavlarını başarı ile tamamlayan öğrencilerimiz akademik eğitimine başlayabilirler.

Akademik takvimde belirlenen tarih aralarında her dönem başında öğrenci bölümler arası yatay geçiş (Kurum içi) yapabilir.

İstanbul Arel Üniversitesinde yatay geçiş olanakları vardır. Yatay geçiş koşulları ise şunlardır;  Yatay geçiş yönetmeliğinde yer alan Ek-1. maddeye göre hazırlık sınıfı dahil olmak üzere öğrencinin kaydolduğu yıldaki taban puanı, geçiş yapacağı bölümün taban puanına eşit veya yüksek olması gerekmektedir.  Ön lisanstan lisans, lisanstan ön lisans programlarına yatay geçiş yapmayı planlayan öğrencilerin kaydoldukları yıldaki merkezi yerleştirme puanı ile geçmek istedikleri yükseköğretim programının merkezi yerleştirme puanı sağlaması şartı aranır. Yükseköğretim kurumlarına kayıtlı olan hazırlık sınıfı, ara sınıflar ve son sınıf öğrencileri dahil olmak üzere tüm öğrenciler yatay geçiş yapabilirler (Ek-1 kapsamında). Ayrıca öğrencinin ortalama ile geçişi için; Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması veya taban puanının eşdeğer olması,.

Üniversitemiz burs komisyonun belirlemiş olduğu oranlarda diğer üniversitelerden yatay geçiş ile gelen öğrencilere burs verilmektedir.

Üniversitemize DGS ile yerleşen öğrencilerimiz 3. sınıf itibariyle eğitimine başlatılmaktadır. Öğrenci ders içerikleri ve transkripti ile bağlı olduğu Dekanlığa başvuru yapar. Bölüm değerlendirerek, ders içeriği ve kredi uyumuna göre ders intibak işlemleri yapılır ve geriye kalan eğitim süreciniz belirlenmiş olur. Bu süreç, bağlı olduğunuz Fakülteye göre değişkenlik gösterebilir. 

Üniversitemizde sınıf bazlık akademik danışman bulunmaktadır.

O yarıyılda kayıt olunan derslerin her birinin kredi değeri ile o dersten alınan başarı notunun ağırlık katsayısının çarpımı ile elde edilen toplamın, o yarıyılda aldığı tüm derslerin kredi değerleri toplamına bölünmesiyle çıkan sayıdır.

Tüm yarıyıllarda kayıt olunan derslerin her birinin kredi değeri ile alınan başarı notunun ağırlık katsayısının çarpımı sonucu elde edilen toplamın, alınan tüm derslerin kredi değerleri toplamına bölünmesiyle çıkan sayıdır. 

İstanbul Arel Üniversitesinde devam zorunluluğu; o yarıyıldaki toplam eğitim-öğretim süresinin teorik dersler için en az %70, uygulamalı dersler için %80’i kadardır. 

Öğrenci Bilgi Sisteminde (ÖBS) notlarını ve transkriptini görüntüleyebilir. 

Yaz öğretiminin eğitim-öğretim süresi final sınavları hariç yedi haftadır. 

Ders kaydı yaptırmak isteyen öğrenciler, ÖİDB’ye başvurup alacakları kayıt formu ile birlikte, yaz öğretimi ücretini ödeyerek kayıt işlemlerini yaptırırlar. Yaz öğretimi ücretini ödemeyen öğrencilerin ders kaydı yapılmaz. (3) Yaz öğretiminde açılan derslere kayıt işlemi, danışman onayı alınarak, akademik takvimde belirlenen tarihler içinde yapılır.

Yaz öğretiminde dersten çekilme işlemi uygulanmaz. 

Yaz öğretimi öğrencilerinin ölçme, değerlendirme ve başarı durumları ilgili mevzuat hükümlerine göre düzenlenir. Yaz öğretiminde önceki dönemlere ait alınan derslerin başarı notu, dersin alınmış olduğu en son yarıyıldaki notun yerine işlenir.   Yaz öğretiminde üst yarıyıllara ait alınan derslerin başarı notları, izleyen eğitim-öğretim yılında söz konusu derslerin okutuldukları yarıyıllara eklenir. Yaz öğretiminde ders alan öğrencinin son aldığı not hesaplamaya alınır. 

Yaz öğretiminde aldıkları ve başardıkları derslerle mezun olma hakkı kazanan öğrencilerin mezuniyetleri, ilgili yönetim kurulu kararı ile kesinleşir.

Üniversitemizde görev yapmakta olan hocalarımıza sınıflarında,odalarında ve ya e-mail ile kolayca ulaşılabilinir. Alternatif olarakda MYO/Fakülte Sekreterliklerinden de yardım alınabilinir.

ÖSYM bursu ile bölüm ve programlara yerleşen öğrencilere sağlanan burslar; lisans programlarında zorunlu hazırlık hariç 4 yıl ve ön lisans programlarında zorunlu hazırlık hariç 2 yıl süre ile geçerli olup bu süre içinde disiplin cezası alındığı takdirde burs kesilir.

Yükseköğretim Kurlunun yazısına istinaden; 4/12/2008 tarihli ve 27074 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmeliğin 7 nci maddesi hükümlerine göre öğrencinin tercih etmesi durumunda, ÖSYM tarafından eşdeğer Türkçe programa yerleştirilirler. 

ÖSYM bursu ile bölüm ve programlara yerleşen öğrencilere sağlanan burslar; lisans programlarında zorunlu hazırlık hariç 4 yıl ve ön lisans programlarında zorunlu hazırlık hariç 2 yıl süre ile geçerlidir.

AREL Eğitim Kurumları çalışanlarına, eş ve çocuklarına, Şehit çocuklarına Üniversitemiz burs komisyonunun belirlemiş olduğu oranlarda başarı bursu alabilmektedir. 

Bütün öğrencilerimiz bütün kampüslerdeki ortak kullanım alanlarını kullanabilir.

Öğrenim dili Türkçe olan diploma programlarına kayıtlı olan öğrencilerden isteğe bağlı yabancı dil hazırlık programında okuyup başarısız olanlar yerleştirildikleri bölüm/programın birinci yarıyılına başlatılır. 

Arel Üniversitene yerleşen ve kayıt yaptıran bütün öğrencilere Üniversitemizin bütün kampüslerinde ayrı ayrı tarihlerde okulun açıldığı ilk hafta oryantasyon uygulanmaktadır.

Üniversitemize DGS ve yatay geçiş ile kayıt yaptıran öğrencilerin ders içerikleri ve transkriptlerinin orjinalleri alınıp, Öğrenci İşleri Daire Başkanılıpı tarafından Fakültelere gönderilir ve Dekanlıklar Yönetim Kurulu Kararı alınarak muafiyet işlemleri yapılır. Alınan kararlar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir ve Öğrenci Bilgi Sistemine (ÖBS) işler.

Kuruluş çalışmalarına 2000’li yılların başında başlanan İstanbul Arel Üniversitesi, Kemal GÖZÜKARA Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından 18 Mayıs 2007 tarih ve 26526 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 5656 sayılı kanunun ek 76. maddesi ile kurulmuştur.

Detaylı bilgi almak için : https://aday.arel.edu.tr/content/arel-hakkinda

2007 yılında Kemal GÖZÜKARA Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından kurulan İstanbul Arel Üniversitesi, 6 Fakülte, 3 Yüksekokul, 3 Enstitü ve Meslek Yüksekokulu ile lisans ve lisansüstü eğitim-öğretime katkı sağlıyor.

Yerleşkeleriniz gezilebilir mi? İstanbul Arel Üniversitesinin lisans bölümlerinin bulunduğu Tepekent Yerleşkesi Büyükçekmece’de, Tepekent Uydu kenti içerisinde yer almaktadır. Meslek Yüksekokulu, Yüksek Lisans ve Doktora programlarının bulunduğu Sefaköy Yerleşkesi ise Küçükçekmece Sefaköy’de yer almaktadır.

Detaylı bilgi almak için : https://aday.arel.edu.tr/iletisim

Uygulamalı dersler için laboratuvarlarımız bütün kampüslerde mevcuttur.

Diplomalarımız Türkçe ve İngilizce formatta basılmış olup, yut dışında da geçerliliği vardır.

Özel Yetenek sınavı tek aşamalıdır. Sadece çizim yapılması istenmektedir.  

Özel yetenek sınavı ek tercih zamanında uygulanmamaktadır.

Erasmus programına hazırlıktan bölüme geçtikten sonra başvuru yapılabilmektedir.

Yeterli sayıda öğrencinin başvurması halinde, yabancı dil hazırlık sınıfı için de yaz öğretimi yapılabilir. İngilizce hazırlık yaz öğretimine katılan hazırlık sınıfı öğrencilerinin, ölçme, değerlendirme ve başarı durumları ilgili mevzuat hükümlerine göre düzenlenir.

Üniversitemizin Ön lisans ve Lisans bölümlerinin sınavları akademik takvimde yer aldığı üzere aynı zamanda uygulanmaktadır.

Önlisans programlarının İngilizce hazırlık programı Sefaköy Yerleşkesinde, Lisans bölümlerinin İngilizce hazırlık programları Tepekent Yerleşkesinde yapılmaktadır.

İstanbul Arel Üniversitesinde devam zorunluluğu; o yarıyıldaki toplam eğitim-öğretim süresinin teorik dersler için en az %70, uygulamalı dersler için %80’i kadardır. 

Kaçırmış olduğunuz sınav vize sınavı ise mazeret sınavına girebilmek için mazeretinizi belirtir dilekçeyi ilgili tarihte sekreterliğinize vermeniz gerekir, giremediğiniz sınav Final sınavı ise her hangibiri başvuru yapmadan bütünleme sınavına girebilirsiniz.

Alınmış olunan sağlık raporları devamsızlıklarınızı etkilemez.

Devlet Hastanelerinden alınan bütün raporlar geçerlidir.

Müfredat ve ders programlarına uygun dersleri danışmanınız onaylaması halinde seçebilirsiniz. 

Öğrenciler, ilan edilen sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç üç iş günü içinde kayıtlı oldukları fakülte dekanlığına/yüksekokul/MYO müdürlüğüne bir dilekçe vererek sınav kâğıdının tekrar incelenmesini isteyebilirler. Sınav kâğıdı itiraz üzerine, dersin öğretim elemanı tarafından, itiraz süresinin bitiminden itibaren en geç beş iş günü içinde incelenir, sonuç yazılı ve gerekçeli olarak ilgili fakülte dekanlığına/yüksekokul/MYO müdürlüğüne bildirilir. İlgili fakülte dekanı/yüksekokul/MYO müdürü, gerek gördüğü takdirde, sınav kâğıdının incelenmesi için biri dersin öğretim elemanı olmak üzere ilgili alandan iki öğretim elemanından oluşan üç kişilik bir komisyon kurabilir. Bu durumda, komisyon, incelemesini itiraz süresinin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde sonuçlandırır. Sınav sonucunun değişikliği, ilgili fakülte/yüksekokul yönetim kurulunun kararıyla işleme alınır. 

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına veya Fakülte Sekreterliklerinize başvurabilirsiniz.

Talebinize göre en uygun dilekçeyi ilgili birime vermeniz uygundur.

Bölüm ve programlara ait öğrenim programı, ilgili fakülte/yüksekokul/MYO  kurulununkararı üzerine Senato onayıyla kesinleşir. Öğrenim programlarında, mezuniyet için tamamlanması öngörülen ders, laboratuvar, uygulama, staj/iş yeri uygulaması ve benzeri çalışmalar, haftalık saat ve kredileri, varsa ön koşullar, dönem başına toplam 30 AKTS kredilik derslerin öğrenim süresine dağılımı belirtilir. Öğrenim programlarında öngörülen değişiklikler yine aynı usulle belirlenir. Kararlarda, değişikliklerden etkilenecek öğrenciler için geçerli olacak uygulamalara da yer verilir. Değişiklikler en erken, izleyen dönemin başından itibaren uygulamaya konulur. 

Ders başarı puanı (ders geçme) notu 70' dir.

Başvuru dönemine kadar almak zorunda olduğu kredili derslerin tümünü alarak başarmış ve başvuru tarihinde GNO’su en az 3,50 olan öğrenciler, en erken üçüncü yarıyıldan itibaren Senatonun belirleyeceği esaslara göre bulundukları yarıyılın/yılın bir üst yarıyılından/yılından danışmanlarının onayı ile ders alabilirler. 

İngilizce eğitim veren bölümlerde zorunlu olup, diğer bölümlerde isteğe bağlıdır.

Her akademik yılı başında muafiyet sınavları yapılır.

Akademik her konuda danışmanlarınızdan bilgi alabilirsiniz.

İkinci ana dal programı en az 40 krediden oluşur. Kendi programı dışında başka bir lisans programında ikinci ana dal yapacak öğrencinin;

•  Üniversitenin bir lisans bölümüne/programına kayıtlı olması,

• Başvurduğu döneme kadar birinci ana dal lisans bölümünde aldığı tüm kredili dersleri başarıyla tamamlamış olması,

• GNO’ sunun en az 2,70 olması, ana dal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20’de bulunması,

• Herhangi bir disiplin cezası almamış olması gerekmektedir.

Yan dal programı en az 17 en fazla 20 krediden oluşur. Kendi programı dışında başka bir lisans programında yan dal yapacak öğrencinin;

• Üniversitenin bir lisans bölüm/programına kayıtlı olması,

• Başvurduğu döneme kadar birinci ana dal lisans bölümünde aldığı tüm kredili dersleri başarıyla tamamlamış olması,

• GNO’ sunun en az 2,50 olması,

• Herhangi bir disiplin cezası almamış olması gerekmektedir. 

İngilizce I-II, Bilgi Teknolojileri ve Kullanımı gibi üniversite yetkinlik geliştirme dersleri için muafiyet sınavları yapılır.

Yaz öğretiminde açılmayıp başka bir üniversitede açılan bir ders; o dersin kredisi ve içeriği dikkate alınmak kaydıyla ilgili bölümün teklifi ve ilgili yönetim kurulu kararıyla alınabilir

Üniversitemiz öğrencileri, Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nin 46. maddesinde belirtilen gerekçelerden hangisi söz konusu ise bunu belirten bir dilekçe ile Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulunun Kararına dayanarak “Kayıt Dondurma” işlemini yapabilirler. 

Üniversitenin düzenlediği akademik takvimde belirlenen tarihlerde yer alan tarihlerde ders kaydı yapılmaktadır.

İlgili akademik döneminde eğitim-öğretim alamazsınız.

Normal eğitim-öğretim süresi içinde almış olduğu tüm derslerden başarılı olmuş ancak bir dersten FF notu olan öğrencilere, tek ders sınav hakkı verilir.  Tek ders sınav hakkı,    her yarıyıl sonu sınav dönemini izleyen bir ay içerisinde, ilgili yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapılır.  Öğrencilerin tek ders sınavına girebilmesi için sınavına gireceği dersi belirtir bir dilekçe ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak, tek ders sınav hakkını kullanmak istediğini bildirmesi gerekir.  Öğrencinin, tek ders sınavından başarılı sayılabilmesi için 100 üzerinden en az 50 puan alması gerekir. Tek ders sınavından başarısız olan öğrenciler, başarısız oldukları bu ders için dilekçe ile başvurarak, her sınav döneminde tek ders sınav hakkını kullanabilir. 

Akademik takvimde yer alan vize sınavının ertesinde Müdürlükler/Dekanlıklar onay verdikten sonra mazeret sınavı yapılmaktadır.

Dönemde alınan bütün dersin AKTS değeri ile harf notu değerinin çarpılmaması bulunan sonucun toplam alınan AKTS ye bölünmesiyle hesaplanır.

Öğrencilerin başarı durumu, yarıyıl (dönem) sonu not ortalaması (YNO), yılsonu not ortalaması (YSNO) ve genel not ortalaması (GNO) değerleri ile izlenir. Not ortalamaları aşağıdaki esaslara göre hesaplanır. YNO: Bir yarıyıla ait başarı notlarının AKTS ile çarpılmasıyla oluşan puanların toplamının, o yarıyıla ait toplam AKTS’ye bölünmesiyle oluşur. YSNO: Güz ve bahar yarıyıllarına ait başarı notlarının AKTS ile çarpılmasıyla oluşan puanların toplamının, o eğitim öğretim yılına ait toplam AKTS’ye bölünmesiyle oluşur. GNO: Tüm yarıyıllara ait toplam puanın, tüm yarıyıllara ait toplam AKTS’ye bölünmesiyle oluşur. YNO, YSNO ve GNO değerleri virgülden sonra iki haneye yuvarlatılarak gösterilir. 

Bulundukları akademik yılın sonu itibarıyla bütün derslerini almış ve başarmış olan öğrencilerden, Senatonun belirlediği ölçütlere göre üstün başarılı olanlar, onur ve yüksek onur öğrencisi sayılır. Bu öğrencilerin listesi akademik yıl sonunda ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir. 

Öğrencinin, tek ders sınavından başarılı sayılabilmesi için 100 üzerinden en az 50 puan alması gerekir.

Öğrencinin dönem içinde alamadığı ve alttan kalan derslerini tamamlamasıdır.

Yaz öğretiminde açılan derslerin içinde müfredatınıza uygun bütün dersleri alabilirsiniz.

Yaz Öğretiminde geçirilen süre Eğitim-Öğretim döneminde sayılmaz.

Yaz öğretiminde an fazla 3 ders alınabilinir.

Yaz öğretiminin eğitim-öğretim süresi final sınavları hariç yedi haftadır.

Öğrenciler daha önce aldıkları derse ait devam şartını sağlamış olsalar bile, yaz öğretiminde aldıkları derslere devam etmek zorundadır. Devam koşulunu sağlamayan öğrenci dönem sonu sınavına giremez.

Dönemsel bazda tüm derslerini almış ve başarmış öğrencilerden, üstün başarılı olanlara yüksek onur ve onur belgesi verilir. Yüksek onur ve onur belgesi için başarı kriterleri her eğitim-öğretim yılı başında Senato tarafından belirlenerek öğrencilere ilan edilir.  

Herhangi bir dersten DC ve DD notu alan öğrencilerin o dersten geçmiş sayılmaları için; dersin alındığı yarıyıldaki bütün derslerin YNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Bu şartlar yerine getirilmediği takdirde DD ve DC notlarını almış olan öğrenciler bu derslerden başarısız sayılır. Bahar dönemi sonunda veya yaz öğretimine devam eden öğrenciler için yaz öğretimi sonunda YSNO’su 2.00 ve üstü olan öğrenciler, her iki yarıyıldaki DD ve DC notu aldıkları derslerden başarılı sayılırlar. 

Devamsızlık finallerden önce belirlendiği için vizeler için geçerli değildir.

Dönem içerisinde iki kere kaydınızı kesinleştirdiğiniz faaliyete mazeret göstermeden katılmamanız halinde dönem sonuna kadar Arelkam’ın verdiği hizmetlerden faydalanamamaktasınız. Bu nedenle katılım gösteremeyeceğiniz durumda Arelkam’ı mutlaka bilgilendirmelisiniz. Bu uygulamanın amacı etkinlik kontenjanlarının kısıtlı olması ve katılım gösteremeyecek öğrenciler yerine yedek kayıtlı öğrencilerimizi etkinliklerimizden faydalandırabilmektir.

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ; • Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) • Mütercim-Tercümanlık (İngilizce) • Psikoloji Sosyoloji • Türk Dili ve Edebiyatı İİBF; • İşletme İşletme (İngilizce) • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Uluslararası İlişkiler Uluslararası İlişkiler (İngilizce) • Uluslararası Ticaret ve Finans (İngilizce), GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ;  • Grafik Tasarımı (Özel Yetenek) • Moda ve Tekstil Tasarımı (Özel Yetenek),  İLETİŞİM FAKÜLTESİ; • Gazetecilik Görsel İletişim Tasarımı • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık • Yeni Medya ve İletişimi • Sinema ve Televizyon MÜHENDİSLİK- MİMARLIK FAKÜLTESİ;  • Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)• Bilgisayar Mühendisliği • Biyomedikal Mühendisliği • Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) • Elektrik-Elektronik Mühendisliği  •Endüstri Mühendisliği (İngilizce) • İç Mimarlık İnşaat Mühendisliği • Makine Mühendisliği • Mimarlık, SAĞLIK BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU; • Beslenme ve Diyetetik • Çocuk Gelişimi • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon • Hemşirelik • Sağlık Yönetimi • Sosyal Hizmet, 

 UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU; • Bankacılık ve Finans • Gayrimenkul ve Varlık Değerleme • Muhasebe ve Finans Yönetimi• Turizm ve Otelcilik İşletmeciliği • Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU; • Hazırlık Programı. 

 MESLEK YÜKSEKOKULU (*Programların İkinci Öğretimler De Bulunmaktadır)(**Bu programlar YÖK onayı ile öğrenci almaya başlayacaktır); Adalet, ** Ağız ve Diş Sağlığı, Anestezi *,Aşçılık *,   Bankacılık ve Sigortacılık, Basım ve Yayın Teknolojileri *, Bilgisayar Programcılığı *,Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı,   Çocuk Gelişimi *,Dış Ticaret *, ** Diş Protez Teknolojisi Elektrik *,Elektronik Teknolojisi,  Fizyoterapi *, Grafik Tasarımı *, Halkla İlişkiler ve Tanıtım* ,İlk ve Acil Yardım*, İnsan Kaynakları Yönetimi *,İnşaat Teknolojisi *, İş Sağlığı ve Güvenliği *,İşletme Yönetimi *, Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Lojistik *,Makine Mimari Restorasyon *, Moda Tasarımı *,Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Optisyenlik*, Radyo ve Televizyon Programcılığı *,Sağlık Kurumları İşletmeciliği* 

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri *, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği *,Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik *, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri *,Tıbbi Görüntüleme Teknikleri *, Turizm ve Otel İşletmeciliği Turist Rehberliği *, Uçak Teknolojisi *, Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik *,  

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ; İşletme Yönetimi (Tezli/Tezsiz), İnsan Kaynakları ve Yönetimi (Tezli/Tezsiz),Yöneticiler İçin İngilizce İşletme Yön. (Tezli/Tezsiz), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi (Tezli/Tezsiz),Muhasebe ve Denetim (Tezli/Tezsiz),Muhasebe ve Finansman (Tezli/Tezsiz),Psikoloji (Tezli/Tezsiz),Klinik Psikoloji (Tezli/Tezsiz),Türk Dili ve Edebiyatı (Tezli), Medya ve Kültürel Çalışmalar (Tezli),Uluslararası İlişkiler (Tezli/Tezsiz),Moda ve Tekstil Tasarımı (Tezli/Tezsiz),Grafik Tasarımı (Tezli/Tezsiz),Otel Yöneticiliği (Tezli/Tezsiz),Sosyoloji (Tezli),Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi (Tezli),Uluslararası Ticaret ve Lojistik (Tezli/Tezsiz),

DOKTORA ve SANATTA YETERLİK PROGRAMLARI;Psikoloji-Klinik Psikoloji,İşletme-Yönetim Organizasyon,İşletme-Muhasebe ve Finansman,Grafik Tasarımı (Sanatta Yeterlilik),Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, 

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ; Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Tezli/Tezsiz),Makine Mühendisliği (Tezli/Tezsiz),Mühendislik Yönetimi (Tezli/Tezsiz),Kentsel Sistemler Mühendisliği (Tezli/Tezsiz),Mimarlık (Tezli/Tezsiz) 

DOKTORA ve SANATTA YETERLİK PROGRAMLARI;Mimarlık (Lisans Diploması İle Başvuru),Elektrik-Elektronik Mühendisliği,Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Lisans Diploması İle Başvuru),Makine Mühendisliği

SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Tezli),Hemşirelik (Tezli)

UZAKTAN EĞİTİM; İşletme Yönetimi (Tezsiz),Yönetim Organizasyon (Tezsiz),Pazarlama (Tezsiz),Muhasebe ve Finansman (Tezsiz),Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği (Tezsiz),İnsan Kaynakları Yönetimi (Tezsiz)

Ücretli, %25, %50 ÖSYM burslu bir öğrenci başvuru yaptığı takdirde Üniversitemiz burs komisyonunun belirlemiş olduğu oranlarda başarı bursu alabilmektedir. 

Burslu öğrencilerin kur tekrarı yapmaları durumunda normal eğitim sürelerince (ön lisans için 3 yıl, lisans için 5 yıl) bursları kesilmez. 

Başka bir üniversitede hazırlıkda başarılı olduysanız tekrar hazırlıkda eğitim almanıza gerek yok.

Öğrenci transkriptiyle bağlı olduğu Müdürlüklere ve Dekanlıklara başvuru yaptığı takdirde muafiyet işlemi gerçekleşecektir.

Derslerin devam zorunluluğu dikkate alınarak öğrenciye en uygun ders programı uygulanmaktadır.

Arel Meslek Yüksekokulundan mezun olup, DGS ile Arel Üniversitesine yerleşenlere % 50 burs sağlanmaktadır.

Öğrencilerin dönem içinde ve alttan alamadığı 3 dersi yaz okulunda alabilir.

Evet, Bilgiye erişimin adresi olan Arel Kütüphane, interaktif kütüphanecilik hizmetlerini 

http://kutuphane.arel.edu.tr adresinden sunmaktır.

Evet, üyelik işlemlerinizi Cep Kütüphanem adlı uygulamadan gerçekleştirebilirsiniz. 

Uygulamayı Google Play ve Appstore’dan indirip, İstanbul Arel Üniversitesi'ni

 seçerek istediğiniz basılı ve elektronik kaynaklara ulaşabilirsiniz. 

Kütüphane kullanıcı hesabınız ile ödünç aldığınız, iade ettiğiniz, ayırttığınız ve kütüphane koleksiyonuna dahil edilmesini istediğiniz bilgi kaynaklarının listesine erişebilir, eser isteğinde bulunma, ödünç alınan materyallerin süresini uzatma ve ödünç alınmış kitap için ayırtma işlemi yapabilirsiniz.

Kütüphane web sayfasında yer alan “Kütüphane Hesabım”  başlığına tıklayarak, akademisyen ve idari personel mail adres ve şifresiyle; öğrenciler ise üye kodu alanına öğrenci numarası, şifre alanına da T.C. kimlik numaralarını girerek erişim sağlayabilirler.

Cep Kütüphanem uygulamasından ya da kütüphane web sayfamızdan "Katalog Tarama" sekmesine tıklayarak, aramak istediğiniz materyallere eser adı, yazar adı, konu başlıkları, tür, dil ve benzeri birçok filtre kullanarak ulaşabilirsiniz. Ayrıca kütüphane web ana sayfamızdaki "Akademik Arama" motorunu kullanarak, basılı ve elektronik kaynakları da tek bir ara yüz ile tarayabilirsiniz.

Akademik personel ile öğrencilerimiz belirlenen kullanım koşulları çerçevesinde çalışma odalarından yararlanabilirler. Odalardan yararlanmak isteyen kullanıcılarımızın  kütüphane web sayfasında yer alan "Çalışma Odaları Rezervasyon" başlığı altından işlemlerini gerçekleştirebilirler.  


Rezerv işlemleri "http://katalog.arel.edu.tr/yordambt/yordam.php?sayfaOturumAc" adresinden online olarak yapılır.

Merkez Kütüphane 

Hafta İçi :   08:30 - 17:00 

Cumartesi : Kapalı  


Sefaköy Şube Kütüphanesi 

Hafta İçi   :  08:30 - 22:00

Cumartesi : 08:30 - 13:00


Cevizlibağ Şube Kütüphanesi

Hafta İçi   : 08:30 - 17:30

Cumartesi : Kapalı 


Ayrıca 24 saat açık olan okuma salonlarımızın bilgileri aşağıda yer almaktadır.

Kemal Gözükara Yerleşkesi Merkez Kütüphane 24 Saat Okuma Salonu B-118, Sefaköy Şube Kütüphanesi 24 Saat Okuma Salonu, D Blok Kat 4, Cevizlibağ Yerleşkesi Şube Kütüphanesi okuma salonu 7/24 saat kullanıma açıktır.                      

Kütüphane hesabınıza kitap ödünç alabilmek için öncelikle üniversite kimlik kartınızı göstermeniz  gerekmektedir.

Lisans ve Ön lisans programlarındaki öğrencilerimiz 5 kitabı 15 gün süreyle, Lisansüstü programlarındaki öğrencilerimiz 10 kitabı 20 gün süreyle, Akademik Personelimiz 15 kitabı 60 gün süreyle ve İdari Personelimiz 10 kitabı 20 gün süreyle ödünç alabilirler. 

Her üç yerleşkede yer alan kütüphane okuma salonlarımızda 7/24 ders çalışma olanağı mevcuttur.

Kütüphanelerimizden kaynak ödünç alma işlemleri mesai saatleri içerisinde yapılmaktadır. Her üç yerleşkede yer alan kütüphane okuma salonlarımızda 7/24 ders çalışma olanağı mevcuttur.

Akademik personel ve öğrencilerimiz eğitim-öğretim, araştırma ve bilimsel çalışmaları için gerek duyduğu bilgi kaynaklarına interaktif kütüphanecilik hizmetlerinden faydalanarak erişebilmektedirler. Tüm kullanıcılarımız 300.000'i aşkın elektronik kaynağa kampüs dışından da erişim sağlayıp araştırmalarını yapabilmektedirler.

Kütüphane web sayfasında yer alan Veritabanları sekmesine tıklayarak içerik listelerine ulaşabilirsiniz. Bu başlık altından "Abone Veritabanları" ve "Deneme Veritabanları" na erişim sağlayarak araştırmalarınızı yapabilirsiniz.

Kütüphanemiz ana sayfasında bulunan "Akademik Arama Motoru" ile tüm veritabanlarımızda tek bir arayüz ile tarama yapabilirsiniz.

Kampüs dışından Akademik Arama Motoru'nu  kullandığınızda, karşınıza çıkacak olan şifre ekranına Arel e-posta adresinizi yazdıktan sonra uzantısını seçip, (@arel.edu.tr , öğrenci iseniz @istanbularel.edu.tr ) şifre alanına da Arel e-postanızın şifresini yazarak veritabanlarımıza kampüs dışından erişebilirsiniz.

Tüm kullanıcılarımız, tanıtım, bilgilendirme ve oryantasyon talebinde bulunabilirler. Bilgi kaynaklarına erişim konusundaki her türlü ihtiyacınız için danışma bölümümüze başvurabilirsiniz.

Her tür soru, sorun ve önerileriniz için kutuphane@arel.edu.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz.

%5 peşin ödeme indirimi bulunmaktadır.

Kredi kartları bulunan öğrencilerimiz ve aileleri kredi kartı ile peşin ödeme yapabilir ya da aşağıda belirtilen bankaların kredi kartlarına taksit yaptırabilirler.

Taksit yapılabilen kredi kartları: 

İş Bankası Maksimum

Garanti Bankası Bonus

Yapı ve Kredi Bankası World

Denizbank Bonus

İngbank Bonus

Şekerbank Bonus

Akbank Axess

Halk Bankası Paraf

Finansbank

Vakıfbank

Not:  Yukarıda belirtilen kredi kartlarına  vade farksız 9 eşit taksit uygulanmaktadır.

Not:  Tek çekimde %4 Peşin ödeme indirimi uygulanmaktadır.

Kredi kartı ile ödeme işlemlerinde birden fazla kart ile ödeme yapabilirsiniz. 

Eğitim ücretlerin tamamı kayıt esnasında etiketlendirilmektedir. Bu nedenle her ay ayrı ayrı ödeme yapılamamaktadır. 

Eğitim ücretleri ödenmeden kayıt tamamlanamadığından ders kaydı yapılamamaktadır. 

Eğitim ücretlerinde her yıl Mütevelli heyetin aldığı kararlar doğrultusunda artış gerçekleşmektedir. 

Eğitim ücretini parçalı olarak ödeme imkanınız bulunmaktadır. 

Eğitim ücretlerinin ödemesinde çek ya da senet kabul edilmemektedir. 

KMH ödemeleri için banka anlaşması sağlanmaktadır.

Ek Hesap Açılması

Ödemelerini düzenli yapan öğrencilerimizin velileri için QNB Finansbank’ın Ek Hesap ürünü bulunmaktadır. Bu hizmet ile üniversitemiz tarafından belirlenen okul ücreti taksitleri, bankadaki vadesiz hesabınızın bakiyesi yeterli olmasa bile son ödeme gününde ek hesabınızdan otomatik olarak tahsil edilir. Okul taksitlerinizin Ek Hesap limitinden tahsil edildiği durumda hesabınıza faiz tahakkuk eder.”

Kredi Kartı

Kredi kartları bulunan öğrencilerimiz ve aileleri kredi kartı ile peşin ödeme yapabilir ya da aşağıda belirtilen bankaların kredi kartlarına taksit yaptırabilirler.


Eğitim Kredisi

Eğitim Kredisi kullanarak üniversitenin peşin ödeme indiriminden faydalanabilirsiniz,

Kayıt sırasında ödediğiniz peşinat tutarını da kredilendirebilirsiniz.


Peşin Ödeme

Peşin ödeme yapacak öğrencilerimiz aşağıdaki IBAN numarasına öğrenci adı belirterek yatırabilir.

IBAN NO: TR60 0011 1000 0000 0077 4289 02 - QNB Finansbank

Peşin ödeme indirimi %4 uygulanmaktadır.


Online Ödeme

Lisans ve önlisans kayıt yenileme ve yurt ücret ödeme işlemlerinizi online ödeme sistemimizden yapabilirsiniz

Online ödeme sistemini kullanabilmek için kredi kartınızın aşağıdaki özelliklere sahip olması gerekmektedir:

Kredi kartınızda toplam ödeme tutarı kadar kullanılabilir limit bulunmalıdır.

Kredi kartınızın sanal POS işlemleri izninin olması gereklidir.

Kredi kartı limiti, ödeme miktarı kadar banka tarafından bloklanacaktır.



Öğrenim ücretleri program ve bölümlere göre değişkenlik göstermektedir. 

%10 kardeş bursu bulunmaktadır.

Eğitim ücreti ders kitaplarını kapsamamaktadır. 

Eğitim ücretlerine yaz okulu dahil değildir. 

Eğitim ücretleri yıllık olarak ödenmektedir.

Yurt ücretlerimiz yıl içerisinde artış göstermektedir. 

16 adet bağımsız villadan oluşan yurt yerleşkemizde; 7/24 güvenlik, sağlık, fiber internet, ücretsiz servis, sıcak su, çamaşır makinesi hizmetinin yanı sıra; tüm odalarımızda buzdolabı, elbise dolabı, yatak olanakları bulunmaktadır.

Derslerin başlangıç tarihinden 3 gün öncesinde yurda giriş yapabilirsiniz. 

Yurt anlaşmasını yaptığınız tarihten itibaren ilk 2 ay içerisinde ayrılırsanız ücretinizin bir kısmı geri iade edilir. 

Yurt yerleşkemizde 7/24 çalışan güvenlik elemanları ve kamera sistemi bulunmaktadır.

Yurttan ayrıldığında meydana gelmiş olan hasarları karşılamak amacı ile depozito alınır.Depozitolar yurttan ayrılırken tarafınıza geri iade edilir. 

Karşılıklı anlaşma olması durumunda oda arkadaşınızı seçebilirsiniz. 

Ücret farkı ödemek koşulu ile oda değişikliği sağlayabilirsiniz. 

Oda arkadaşınızın onayı ve misafirinizin yurt öğrencisi olması koşulu ile odanıza misafir alabilirsiniz. 

Oda arkadaşınızı ve bulunduğunuz villada konaklayan diğer öğrencileri rahatsız etmeyeceğiniz şekilde müzik dinleyebilirsiniz. 

Yurtlarımızda evcil hayvan besleme imkanı bulunmamaktadır. 

Yurt yönetimine başvurarak yeni anahtar temin edebilirsiniz. 

Yurt yönetimine bildirmeniz durumunda teknik personel tarafından arıza giderilir. 

Yurt yönetiminde ilişik kesme formunu imzalayıp, size verilmiş olan eşyaları teslim ederek yurttan ayrılabilirsiniz. 

Yurtlarımızda kahvaltı, sulu yemek çeşitleri ve fast-food ürünleri bulunmaktadır. 

Yurtlarımızda mutfak bulunmamaktadır. 

Yerleşke içinde bulunan spor merkezinde yüzme havuzu, fitness, spor salonu vb. bir çok imkan bulunmaktadır. 

Her villada çamaşır makinesi ve kurutma askıları bulunmaktadır. 

Oda temizlikleri haftada 1 kez, ortak alanlar ise her gün yurt personeli tarafından temizlenmektedir. 

Eşyalarınız toplanmış ve oda temizliğe hazır durumda değil ise oda temizliği yapılmamaktadır. 

Yurt başvurusu sırasında getirilen tüm belgelerin yurt kaydı yenilemek için getirilmesine gerek yoktur. 

 Yurt ücretleri Barınma, güvenlik, ücretsiz servis olanaklarını kapsamaktadır. 

Dışarıdan yemek siparişi verebilme imkanınız vardır. 

7/24 hizmet veren yurt sağlık personeli ilk müdahaleyi yapar, gerekli durumlarda ise sağlık kuruluşuna sevk işlemi yapılır. 

Hastalık durumunda aileden birinin yurtta kalınması izni bulunmamaktadır. Fakat özel bakım gerektiren konularda durumunuz değerlendirilmeye açıktır. 

Sadece nevresim takımı, havlu vb. özel eşyalarınızı getirmeniz yeterlidir. 

İlgili yasa ve yurt yönergesi gereğince alkol ve uyuşturucu madde tüm yurt yerleşkesinde yasaktır. Tüm kapalı alanlarda sigara ve tütüm mamüllü maddelerin kullanımı yasaktır.

Yurtlarımızda mutfak bulunmamaktadır. 

Yurt önceliği şehir dışı öğrencilere verilmemektedir. Yurtlarımıza ilk başvuru yapıp gelen öğrenciler yerleştirilmektedir. 

4 yıllık ya da 2 yıllık farketmeksizin tüm Arel Üniversitesi öğrencileri yurtlardan faydalanabilir. 

Yurt sözleşmesini bir sonraki yıl için yenileyen öğrencilere depo hizmeti verilmektedir. 

Yurtlarımızdan; Tepekent Kemal Gözükara Yerleşkesine ve Tüyap metrobüs ana durağına ücretsiz servis hizmeti bulunmaktadır. 

Yurtlarımız Tepekent yerleşkesinde, kız ve erkek öğrencilerimiz için ayrı binalarda hizmet vermektedir. 

Engelli öğrenciler için özel olarak tasarlanmış bir oda imkanımız bulunmamaktadır. 

Yaz okulu döneminde yurtta kalmak isteyen öğrencilerimiz ayrıca bir ücretlendirmeye tabi tutulmaktadırlar.

Yurt ücretlerinde kardeş indirimi uygulanmamaktadır. 

Burslar sadece eğitim hayatını kapsadığından yurt ücretlerinde geçerli değildirler. 

Sadece öğrencilik durumunun sonlandırılması halinde yurt ile ilişik kesilmektedir. 

Spor salonu kullanımı için ayrıca bir ücret ödemeniz gerekmemektedir. 

Yurtlarımızda 7/24 revir hizmeti vardır. 

Çatalca ve Büyükçekmece'de bulunan devlet ve özel hastaneler yurtlarımıza yakın hastanelerdir. 

Arel Üniversitesi'nin anlaşmalı olduğu hastaneler, yurt öğrencilerimizi de kapsamaktadır.

Tüm villaların zemin katları, çalışma ve dinlenme alanı olarak hizmet vermektedir. 

Televizyon izleme odası bulunmaktadır. 

Çamaşırhanelerimizde zaman kısıtlaması bulunmamaktadır. 

Yurtlarımızda eğlence ve oyun odaları bulunmaktadır. 

Kütüphane hizmetimiz yurtlarımızda bulunmamaktadır. 

Kişisel eşyalarınız için kullanacağınız dolabınızın anahtarlarını temin edebilirsiniz. 

DGS ve yatay geçiş ile gelecek öğrenciler için yatak kontenjanı ayrılmaktadır fakat yer garantisi verilmemektedir. 

Yaz öğretiminde yurtlarımızda konaklamak ayrıca ücretlendirilmektedir. Yaz öğretimi yurt ücretini yatırarak yurtlarımızda kalmaya devam edebilirsiniz. 

Sınav döneminde ders çalışma amacı ile arkadaşınız misafiriniz olarak gündüzleri yurda gelebilir. 

Yurtlarımıza yakın lokasyonda market bulunmaktadır. 

Erken kayıt imkanı bulunmaktadır. 

Erken kayıt yapan öğrencilere herhangi bir indirim uygulanmamaktadır. 

Bize Ulaşın

Kariyer danışmanlarımıza yazarak, en doğru adımı atmanız konusunda destek alabilirsiniz.

Looks good!
Error!
Looks good!
Error!
Looks good!
Error!
Looks good!
Error!