Kayıt

Sevgili Öğrencimiz,

 

İstanbul Arel Üniversitesi ailesine hoş geldin. Uzun ve zorlu bir sürecin ardından gösterdiğin başarı için seni kutlarız. Belki de tüm yaşamını şekillendirecek yepyeni bir döneme adım atıyorsun. Bu süreci en verimli şekilde geçirebilmen ve 21. Yüzyıl bireyinden beklenen donanımla mezun olman için tüm imkânlara sahip olacağına emin olabilirsin.

Hızla değişen dünyayı anlayabilmen, yaşamına ve mesleğine adapte edebilmen için bizler sürekli araştırıyor ve çalışıyoruz. İstanbul Arel Üniversitesi’nde devam edeceğin kariyer yolculuğunda senin de bizimle birlikte değişeceğine ve her yeni günün sana yeni şeyler katacağına inanıyoruz. Öğrenim hayatın boyunca teorik bilginin yanı sıra sektörle buluşacak, mesleğini daha okul sıralarındayken deneyimleyecek, projeler geliştirebilecek ve sayısız sosyal etkinliğe katılma fırsatı bulacaksın. Üniversite hayatının yalnızca akademik eğitimden ibaret olmadığını bilmeni isteriz. Farklı kültürlerle buluşma, çeşitli alanlarda sosyal beceriler kazanma konusunda öğrenci kulüplerimiz sana başka bir dünyanın kapısını açacak.

Üniversitemizin sana sunduğu tüm imkânlardan yararlanman ve ülkemize çok değerli katkılar sağlayacak parlak bir geleceğin temellerini atman dileğiyle sağlıklı ve başarılı bir akademik yıl dilerim.

 

 

Sevgi ve Saygılarımla,

Prof. Dr. A. Ercan GEGEZ
Rektör

KAYIT İÇİN ÖNEMLİ BİLGİLER

 

2022-2023 eğitim öğretim yılında üniversitemize kayıt yaptırmaya hak kazanan (sağlık raporu aranan programlar hariç) öğrencilerimizin,

22- 24 Ağustos 2022 tarihleri arasında e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptırmaları veya 22 – 26 Ağustos 2022 tarihleri arasında Sefaköy Yerleşkemize gelmeleri gerekmektedir.

 

KAYIT İŞLEMLERİ

 

  • Üniversitemize yerleşen ve kayıt hakkı kazanan adaylar, öncelikle https://kayit.arel.edu.tr sitesinden mali kayıt işlemlerini yaptıktan sonra kendilerine ulaştırılan SMS onayı sonrası E-devlet şifreleri ile http://www.turkiye.gov.tr  adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kesin kayıt işlemlerini tamamlayabileceklerdir. E-devlet Kayıt Kullanım Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.
  • Elektronik kayıt, öğrenci için zorunlu olmayıp, isteğe bağlıdır.
  • Elektronik kayıt; 22 – 24 Ağustos 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
  • Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrenciler, 22 – 26 Ağustos 2022 tarihlerinde 09:00 ile 17:00 saatleri arasında Sefaköy Yerleşkesi’ne gelerek üniversite kayıtlarını yaptırabilirler.
  • Elektronik kayda, sağlık raporu istenen programlar (Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Uçak Teknolojisi ve Havacılık Yönetimi) dahil edilmeyecektir.
  • E-devletten kesin kayıt işlemini gerçekleştirdiyseniz kayıt için tekrar üniversitemize gelmenize gerek yoktur.
  • Kaydınızın tamamlanması için gerekli evrakları E-Devlet kaydınızı tamamladıktan sonra  03 Ekim 2022 Pazartesi – 07 Ekim 2022 Cuma tarihleri arasında kayıt yaptırdığınız programın/bölümün bulunduğu yerleşkedeki  Öğrenci İşleri Ofislerine teslim etmeniz gerekmektedir.
  • Kayıt evraklarını teslim etmeyen öğrencilerin 2022-2023 Eğitim –Öğretim Güz yarıyılı ders kayıtları yapılmayacaktır. Bu nedenle belirlenen tarih aralıklarında evraklarınızı teslim etmeniz gerekmektedir.
  • Üniversitemize yeni kayıt yaptıracak adaylar, kayıt tarihlerinde şahsen başvuru yapmak zorundadırlar. Posta ile kayıt yapılamaz. Adayın kendisinin bizzat başvuramadığı durumlarda Noter vekâleti aranacaktır.

NOT: E- devlet kayıt aşamalarında lise mezuniyet durumunuz, askerlik durumunuz ya da özel şartlar gerektiren programlarla ilgili sorunlar nedeniyle kaydınızı tamamlayamamanız durumunda Sefaköy Yerleşkemize gelerek kaydınızı tamamlayabilirsiniz.

NOT: Tam (%100) burslu öğrencilerimizin mali bir yükümlülüğü ve banka işlemi bulunmamaktadır, bu öğrencilerimizin https://kayit.arel.edu.tr adresine giriş yaparak kayıt sürecini başlatmaları ve sonrasında e-devlet kaydını tamamlamaları gerekmektedir.

NOT: Üniversitemiz programlarına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da ÖSYM tarafından belirlenen kayıt tarihlerinde üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2022 tarihine kadar üniversitemizin Öğrenci İşleri birimine ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin üniversitemizden geçici kayıtları silinecektir.

 

KAYIT İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

• 2022 ÖSYS Yerleştirme Sonuç Belgesi

• Lise Diploması: E-devlet’ten alınan MEB Mezun Belgesi

Başka bir üniversitede lisans okuyup önlisans programına kayıt olacak öğrenciler üniversiteden alınacak onaylı öğrenci belgesi ile kayıt olabilir.

• Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

• 2 adet Vesikalık Fotoğraf (son altı ay içinde çekilmiş) (Her fotoğrafın arkasına öğrenci isim soy ismi yazılmalıdır.)

• Adli Sicil Belgesi* (Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Uçak Teknolojisi ve Havacılık Yönetimi bölümleri için gereklidir. E-devlet üzerinden alınan adli sicil belgesi yeterlidir.)

• Sağlık Raporu* ( Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Uçak Teknolojisi ve Havacılık Yönetimi bölümleri için gereklidir.)

Sağlık durumunuzun uçuşa elverişli olduğuna dair sağlık raporunuzun Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş sağlık kuruluşlarından alabilirsiniz.

 

Sağlık Raporu İçin Yetkilendirilmiş Hastaneler Listesi

* Sağlık Raporu Alınması Zorunlu Bölüm/Programlar

 

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Havacılık Yönetimi

 

  • Adayların, havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir AdliSicil Kaydı bulunmamalıdır.
  • Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu alma zorunluluğu bulunmaktadır. (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

 

Uçak Teknolojisi

 

  • Adayların, havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı bulunmamalıdır.
  • Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu alma zorunluluğu bulunmaktadır. (Renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği,  görme kaybı/eksikliği vb.)

 

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri

 

  • Bu programa alınacak öğrencilerin Adli Sicil Kaydının bulunmaması gerekmektedir.
  • Bayanlar için 1.60 – 1.80 m arası boya sahip olma şartı bulunmaktadır. Ağırlığı, boy uzunluğunun son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram eksik olabilir.
  • Erkekler için 1.70 – 1.90 m arası boya sahip olma şartı bulunmaktadır. Ağırlığı, boy uzunluğunun son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram eksik olabilir.
  • Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudun görünen yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamalıdır.

 

 

 

ÖDEME SEÇENEKLERİ

TAM (%100) BURSLU:

Tam (%100) burslu öğrencilerimizin mali bir yükümlülüğü ve banka işlemi bulunmamaktadır, bu öğrencilerimizin https://kayit.arel.edu.tr adresine giriş yaparak kayıt sürecini başlatmaları ve sonrasında e-devlet kaydını tamamlamaları gerekmektedir.

EFT – HAVALE YOLUYLA ÖDEME:

Üniversitemizin aşağıdaki IBAN numaralarına doğrudan EFT ve havaleyoluyla “Öğrenci Adı Soyadı ve T.C Kimlik Numarasını” açıklama kısmına yazarak ödeme yapabilirsiniz. Ödeme işlemi için https://kayit.arel.edu.tr adresine T.C kimlik numarası ile giriş yaparak Nakit ödeme (EFT-Havale) kısmını tıkladıktan sonra ödeyeceğiniz tutarı görebilirsiniz. Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra https://kayit.arel.edu.tr adresinde bulunan ilgili alana dekontu yüklemeniz gerekmektedir.

 

PEŞİN ÖDEME:

Peşin ödeme yapacak öğrencilerimiz aşağıda bulunan ilgili IBAN numarasına ‘’Öğrenci Adı Soyadı ve T.C. Kimlik Numarası’’belirterek yatırabilir. Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra https://kayit.arel.edu.tr adresinde bulunan ilgili alana dekontunuzu yüklemeniz gerekmektedir.

 

LİSANS – YKB – SEFAKÖY TİCARİ ŞUBESİ – TR86 0006 7010 0000 0076 9368 16
ÖN LİSANS – YKB – SEFAKÖY TİCARİ ŞUBESİ – TR14 0006 7010 0000 0076 9150 26

Alıcı adı: T.C. İstanbul Arel Üniversitesi

 

KREDİ KARTI İLE ÖDEME:

Kredi kartınızın aşağıdaki özelliklere sahip olması gerekmektedir:

Kredi kartınızda toplam ödeme tutarı kadar kullanılabilir limit bulunmalıdır.       

Taksitli ödemelerde aşağıda belirtilen kredi kartları geçerlidir, vade farksız  9 eşit taksit uygulanmaktadır.

  • Maximum : İş Bankası, Ziraat Bankası
  • Bonus: Garanti Bankası, Şekerbank, Denizbank, ING Bank, TEB
  • Worldcard: Vakıfbank, Yapı Kredi Bankası
  • Parafcard: Halkbank
  • Cardfinans: Finansbank
  • Axess: Akbank

Tüm kredi kartlarından tek çekim yapılabilmektedir.

ONLINE ÖDEME:

https://kayit.arel.edu.tr web sitesi üzerinden kredi kartınızla online ödeme yapılabilmektedir. Yukarıda belirtilen Kredi kartı ödeme koşulları; online ödeme sistemi için de geçerlidir. Ayrıca Kredi kartınızın sanal POS işlemleri izninin olması gereklidir.

EK HESAP AÇILMASI:

Ödemelerini düzenli yapan öğrencilerimizin velileri için YKB Test (KMH) Ek Hesap ürünü bulunmaktadır.

Vadesiz hesabınızda bakiye bulunmasa dahi Ek Hesap limitiniz ile okul taksitlerinizi zamanında ödeyebilirsiniz. Okul taksitlerinizin Ek Hesap limitinden tahsil edildiği durumda hesabınıza faiz tahakkuk eder. Taksitli Eğitim Sistemi (TEST) hizmetinden yararlanabilmeniz için,

  • Cep telefonunuzdan SMS* gönderebilir,
  • Internet sitemizden başvuru yapmak için; https://internetsube.yapikredi.com.tr/ngi/collegeWeb.do tıklayabilir,
  • Yapı Kredi Mobil’e giriş yaparak Ödemeler>Okul Ödemeleri>Taksitli Eğitim Sistemi adımlarını takip edebilir,
  • 444 0 444 YKB Müşteri İletişim Merkezini arayabilir,
  • Tüm YKB Şubelerinden başvuru yapabilir,
  • Kayıt dönemlerinde okulda açılan Yapı Kredi standına başvurabilirsiniz.

YKB Kredili Mevduat Hesabı işlemleri rehberi;

https://www.arel.edu.tr//files/website/idari-birimler/mali-isler/ucretler/Taksitli-Egitim-Sistemi-Kayit-Sureci-Online.pdf

 

YKB Test (KMH)Başvurusu için gereken belgeler:

  • Kimlik (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport),
  • Banka tarafından gerekli görülmesi durumunda aşağıdaki dokümanlar talep edilebilir:
  • Kimlik, nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport fotokopisi
  • Okuldan alınan ödeme planı
  • Öğrenci TCKN/YKN
  • Öğrenci numarası
  • Veli / Garantör olacak kişinin 75 yaşını aşmamış olması gerekmektedir.

 

 

ULAŞIM VE İLETİŞİM

 

İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ SEFAKÖY YERLEŞKESİ

Adres: 

Kemalpaşa Mahallesi, Halkalı Caddesi, No:101, 34295, Sefaköy – Küçükçekmece, İstanbul

https://aday.arel.edu.tr/  |  https://www.arel.edu.tr/

 

Sefaköy Yerleşkesi Yol Haritası:

https://goo.gl/maps/SprmumVgwhev6F6E7

 

Telefon / E-Posta:

0850 850 27 35 / aday@arel.edu.tr

 

WhatsApp:

+90 539 550 66 41 (WhatsApp)

Bölüm ve Kontenjanlar
Burslar
Sanal Tur
WhatsApp