İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, içinde bulunduğumuz teknoloji ve iletişim çağının tüm yönlerine dair bir farkındalık yaratma doğrultusunda eğitim-öğretim ve üretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu anlamda; gazetecilik, görsel tasarım, reklamcılık, halkla ilişkiler, sinema-televizyon gibi iletişim pratiklerinin temel öğelerinin yanında, özellikle teknolojinin etkisiyle gerçekleşen köklü dönüşümlere odaklanan ve teori-pratik dengesini gözeten güncel ders içerikleri oluşturulmaktadır. Teknolojik yenilikler doğrultusunda sürekli güncellenen bilgisayar laboratuvarları, iletişim atölyesi, fotoğrafçılık ve sinema-tv stüdyolarında işlenen uygulamaya yönelik derslerde öğrencilerin kişisel ve mesleki gelişimleri ön planda tutulmaktadır.
İletişim Fakültesi’nin bünyesinde bulunan bölümlerin ders öğrenim çıktıları, akademik ve teknik gerekliliklerin yanı sıra sanatsal üretimlere de yönelik olabildikleri için öğrencilerin yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak, İletişim Fakültesi’nin öncelikli hedeflerinden bir diğeridir. Alanında uzman öğretim elemanları, her öğrenciyi kendine özgü yeteneklerine göre yönlendirerek öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini gerçekleştirmesine yardımcı olmaktadırlar.
İletişim Fakültesi, sektörel işbirliklerine önem vermektedir. Bu sayede öğrenciler, üniversite sınırlarına bağlı kalmayıp kariyerlerini geliştirmeye yönelik tecrübeler edinebilme, sektörün içinden insanlarla bir araya gelme, kurumsal dersler alma imkanına sahip olmaktadır. Sektörel işbirlikleri, öğrenciler için staj imkanlarının çeşitlenmesini de sağlamaktadır. İletişim Fakültesi, İstanbul’da olmanın getirdiği akademik, kültürel ve sektörel imkanları değerlendirmektedir. Ders kapsamında kültürel ve sektörel geziler planlanmaktadır.
İstanbul Arel Üniversitesi Gazetecilik Bölümü öğrencilere çok boyutlu bir eğitim-öğretim anlayışı kazandırmayı, iletişim bilimindeki çağdaş gelişmeleri aktarmayı…
İstanbul Arel Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü estetik algıyı oluşturarak yaratıcı düşünce ve tasarım yetisinin artmasıyla kendini yenileyen, yaratıcı…
İstanbul Arel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerin iletişim donanımı kazanarak bir dünya vizyonu edinmelerini…
Ulusal ve uluslararası radyo-televizyon kuruluşlarının sayıları hızla artarken, medya sektöründe görev alacak bireylerin aynı zamanda yeni iletişim…
Yeni Medya ve İletişimi bölümünün amacı, iletişim alanında yaşanan değişim ve gelişmelerin yarattığı gereksinimleri karşılamak…